Comunicarea este o activitate umană al cărei conţinut este schimbul de informaţie între parteneri în vederea instaurării şi menţinerii unor relaţii de colaborare şi înţelegere reciprocă. Prin comunicare se urmăresc două obiective: unul de natură cognitivă (comunicăm pentru că vrem să transmitem ascultătorului o anumită informaţie sau vrem să aflăm ceva de la el) şi altul de natură socială (comunicarea e orientată spre obţinerea anumitor rezultate).
Corespondenţa, la nivel de instituţii, reprezintă de asemenea, o formă de comunicare, dar scrisă, standardizată şi instituţionalizată. Aceasta prevede elemente concrete şi dstinaţie concretă, pentru că corespondenţa de afaceri este un aspect foarte important pentru fiecare companie în parte, dar şi pentru persoana inseşi care expediază. Modul în care o scrisoare, e-mail, fax sunt redactate echivalează cu o carte de vizită a expeditorului. Datorita eticii afacerilor, mesajul şi conţinutul unui mesaj sunt considerate ca o atitudine.
- Teacher: Liliana Grosu