Metodologia cercetării Științele Educației este o disciplină de bază în cadrul oricărei specialități în domeniul pedagogic. Obiectivul general al cursului este de a oferi beneficiarilor cunoștințe și de a le forma abilități practice în domeniul cercetării proceselor psihopedagogice pentru a întreprinde acțiuni de schimbare și  inovare a domeniului educațional. Pe parcursul abordării problematicii de bază a metodologiei cercetării  psihopedagogice ce se prevede realizarea următoarelor obiective:

- cunoașterea reperelor conceptuale de bază;

- cunoașterea conținutului și structurii activității de cercetare psihopedagogică;

- însușirea logicii cercetării psihopedagogice, formarea deprinderilor de organizare și utilizare eficientă a metodelor adecvate de cercetare psihopedagogică de către studenți;

- formarea capacităților necesare pentru activitatea de cercetare și creație în condițiile economiei de piață, ale pieței serviciilor educaționale.

Scopul cursului este acela de a căpăta noţiuni fundamentale şi abilităţi specific proiectării şi desfăşurării metodelor de cercetare specifice domeniului. Competențele formate sunt cele referitoare la însuşirea noţiunilor fundamentale din metodologia cercetării şi la aplicarea acestora în situaţii practice de la seminar sau din cadrul practicii pedagogice din învăţământul primar şi! sau preşcolar.