Hermeneutica textului este predată studenților ca o disciplină de limbă franceză orientată spre formarea concepției lor filologice, prin îmbogățirea vocabularului, stimularea creativității, dezvoltarea abilităților de exprimare orală și scrisă, precum și a competențelor socio-culturale. Curriculum-ul respectiv susține tendința de creștere a nivelului de autenticitate în învățarea limbii franceze, dezvoltarea gândirii libere și critice, cooperarea studenților și a dezvoltării lor independente. Disponibilitatea programei facilitează ghidarea studenților pe parcursul procesului de învățare și îi ajută să devină conștienți de conținutul cursului, de cerințele acestuia și de obiectivele de scurtă și de lungă durată, care trebuie atinse în timpul și spre sfârșitul cursului.

Temelia studiului este textul ca unitate fundamentală pentru analiza structurală, semantică, lexico-gramaticală și naratologică. Prin urmare, cursul mai urmărește consolidarea materialului predat anterior și introducerea noilor elemente de analiză textuală – semantică, gramaticală și naratologică– care, în acest an de studiu, tinde să devină mai complexă din punct de vedere a elementelor luate în considerație. 

În cadrul cursului dat, studenții își vor extinde vocabularul referitor la tematicile lecturilor propuse, prin schimb și comparare de idei expuse, în special, la orele preconizate pentru îmbunătățirea exprimării orale. Totodată, ei vor putea pătrunde mai adânc aceste teme pe măsură ce explorează textele, analizându-le din diferite puncte de vedere.

Printre precondițiile cursului, se numără posedarea deprinderilor de citire, scriere, ascultare și comunicare în limba franceză, precum și familiarizarea cu fenomenele fonologice, lexicale și gramaticale ale limbii franceze și cu legile ce o guvernează.

Cursul se derulează pe o perioadă de un semestru, fiindu-i rezervate 60 de ore, dintre care 30 de ore de contact direct și respectiv 30 de ore de lucru individual. 

Accentul principal al acestui curs este pus pe dezvoltarea producerii mesajelor orale și scrise, axate, în principal, pe analiza naratologică a textului literar și pe alte elemente de analiză textuală. Prin urmare, studenții sunt evaluați pe baza nivelului competențelor respective, expuse in diverse moduri (activismul la ore prin expunere orală; lucrul individual realizat sub formă de comunicări scrise; evaluarea intermediară și examenul final, ambele în formă scrisă).