Curriculumul cursului Procese  inovative în domeniul științelor educației se încadrează în politicile educaționale

ale sistemului de învățământ din RM și se axează pe natura și ritmul schimbărilor de la nivelul societății contemporane care solicită

concentrarea demersurilor didactice asupra formării unui specialist cu capacitați conceptuale, atitudinale și acționale în care

prioritară devine gândirea creatoare, critică, inventivă și inovatoare, inteligența angajată, spiritul de observare, pragmatizmul  și

flexibilitatea probate la nivel de activitate formativă etc În funcție de aceste valori cursul cuprinde 5 module în care sunt descrise

fundamentele teoretice și metodologice ale pedagogiei inovaționale.

    Cursul dezvoltă competențele generale și specifice necesare masteranzilor în acord cu tendințele din epistemologia contemporană

propunând structuri explicativ-acționale și reglatorii proprii de abordare a fenomenului educațional specific  paradigmei postmoderne,

oferind elemente valoroase pentru reflecția personală și pentru practica educațională avansată.

   Cadrul conceptual al cursului se înscrie în demersul educației centrate pe masterand și pe cerințele culturale de dezvoltare ale

acestuia în context social și pedagogic deschis.