Cursul Pedagogie și Teoria Educației are drept scop formarea didactică inițială a specialistului de calitate,

axată pe axiologia formabilului și pe paradigma psihopedagogică prospectivă. Curricula cursdului este alcătuită

în contextul reformelor și politicilor educaționale din țara noastră orientate la modernizarea învățământului superior

într-o societate a cunoașterii. Conținutul curriculei poate fi lutilizat și aplicat ca instrument de sensibilizare în privința

educației și provocărilor lumii contemporane cât și a problematicii psiho-socio- pedagogice a mediului educațional.

    Cadrul conceptual al cursului se înscrie pe demersul educației centrate pe formabil asigurând o educație dinamică,

formativă, motivantă, reflexivă și continuă. Cursul raspunde exigențelor științei și societății contemporane și are

drept scop să orienteze cadrele didactice spre valorile universale, autentice, profesionale; prevederea unor acțiuni

complexe de instruire interactivă, formarea de competențe complete, de nivel superior, calitative și variate cum ar fi:

competențe cognitive, psihomotorii și afectiv-atitudinale.

Eficiența și performanțele studenților vor fi determinate în măsură tot mai mare de propriile eforturi și priceperile

sale de învățare autonomă și aplicare creativă a cunoștințelor în practică. Cursul conceput din perspectivă interdisciplinară,

democratică reprezintă elementul cheie în formarea și dezvoltarea continuă profesional- pedagogică a specialistului în

domeniul învățământului primar și al copiilor de vârstă timpurie etc.